top of page

Young Engineers Tallinn East

Me töötame mitmetes Tallinna ja teiste Eesti linnade koolides.

 

Lisainfo veebisaidil.

https://tallinneast.youngengineers.org/

Big Builders

4-6 a.v.

Ainulaadne, alternatiivne õppimist rikastav programm, mis tutvustab eelkooliealistele lastele teaduslikke mõisteid praktilise kogemusliku õppimise kaudu.

Bricks Challenge

6-10 a.v.

Klassikalise mehaanika alused, mis elavdavad õpilaste kujutlusvõimet ja arendavad nende kriitilist mõtlemist.

Galileo Technic

7-10 a.v.

Kõrgema funktsionaalsuse ja keerukusega klassikalise mehaanika arenenud aine.

Algo Play

7-10 a.v.

Ülimalt hariv programmeerimismäng, mis õpetab lastele programmeerimist, kasutades Algobrix® intuitiivset, praktilist programmeerimiskeelt.

Young Engineers Izum huvikoolis

4-11 a.v.

IZUM Huvikoolis algab uus koostöö Happy Classes keskusega, mille raames tuuakse meieni rahvusvaheline programm Young Engineers. See programm on loodud litsentsi ja metoodika alusel, mille autoriks on e² Young Engineers – üks juhtivaid haridusprojekte, mis tegutseb enam kui 50 riigis üle maailma.

Noored insenerid - õppekava üldiseloomustus

​​EHIS Õppemaks

Young Engineers (Ehis 251162)

 

Noored insenerid on Happy Classes Steam huvikooli inseneeria, programmeerimise ja konstrueerimise valdkonna õppekava, mis pakub lastele vanuses 6-12 aastani praktilist ja kaasahaaravat õpikogemust. Õppekava on koostatud vastavalt huviharidusstandardile ning tugineb kooli arengukavale ja põhimäärusele. Õppetöö keskmes on lapse huvi ja võimete arvestamine, pakkudes võimalust arendada loovust, analüütilist mõtlemist ja tehnilisi oskusi.

Õppekava eesmärk on sütitada õpilastes huvi teaduse, tehnoloogia ja uuenduste vastu ning kujundada iseseisva õppimise harjumusi, mis on vajalikud tuleviku ühiskonnas toimetulekuks. Õppetöö põhineb kolmel põhimõttel - probleemipõhine õpe, projektipõhine õpe ja tootepõhine õpe. Igas tunnis saavad lapsed praktilise kogemuse, ehitades mudeleid ja lahendades loomingulisi ülesandeid. Õpe on üles ehitatud spiraalse mudelina, kus teadmised ja oskused muutuvad tasemeti järjest keerukamaks.

Õppekava jaguneb neljaks tasemeks:

  • Bricks Challenge (6-10 a) - klassikalise mehaanika alused ja loovuse arendamine;

  • Galileo Technic (7-10 a) - keerukamate masinate ehitamine ja mehaanika põhimõtete rakendamine;

  • AlgoPlay (6-10 a) - programmeerimise ja robootika alused käegakatsutava kodeerimiskeele kaudu;

  • Robo Toys (9-12 a) - mehhaanika, robootika ja programmeerimise ühendamine keerukamate robotite loomisel.

 

Õppetöö toimub aastaringselt kord nädalas (45-75 minutit), väikestes rühmades kuni 20 õpilast. Õppekava läbimisel saavad lapsed sertifikaadi ning iga taseme lõppedes korraldatakse lahtine tund lapsevanematele. Õpilaste arengut toetatakse suulise ja kirjaliku tagasiside kaudu.

Õppetöövahenditeks on spetsiaalselt loodud Noored insenerid konstruktorid, tahvlid ja tunnijuhendid. Õpetajad on läbinud erialase koolituse ning järgivad laste turvalisuse ja kaasatuse põhimõtteid. Õppetöö algab sageli põnevate lugude ja näidetega teaduse ajaloost, inspireerides lapsi tundma end osana tehnoloogia ja teaduse maailmast.

Noored insenerid programm ei nõua õpilastelt eelnevaid teadmisi - piisab huvitatuse ja osalemissoovi olemasolust. Nii saavad lapsed samm-sammult arendada oma ehitus, programmeerimis- ja robootikaoskusi, kujundades loovuse kõrval ka enesetõhusust, meeskonnatööoskusi ning laiemat arusaama loodus- ja täppisteadustest.

 

Õppekava kinnitas juhatuse liige Nadežda Kleptsova (Happy Class Steam MTÜ).

 

 

Ettevalmistavad kursused lastele 4-6 aastat

Lisaks neljale põhitasemele sisaldab Noored insenerid õppekava kahte eelkursust, mis on mõeldud noorematele lastele vanuses 4-6 aastat. Need kursused valmistavad lapsi ette inseneeria, robootika ja programmeerimise põhioskuste omandamiseks, tuginedes sama metoodika põhimõtetele, mida kasutatakse vanemate laste programmides. Õppetundide kestus võib olla lühem (45 min.) või kuni 75 minutit, sõltuvalt laste vanusest ja rühma eripärast.

 

Big Builders

Big Builders programm keskendub tööle ehitusklotsidega ning pakub praktilist sissejuhatust mehaanika algtõdedesse. Lisaks avardab see lapse silmaringi looduse ja ümbritseva maailma teemadel. Programmis ehitavad lapsed mudeleid, mis aitavad mõista jõude, liikumist ja igapäevaelus esinevaid nähtusi, samas arendatakse ka peenmotoorikat, loovust ja loogilist mõtlemist.

Algo Buddy

Algo Buddy on mänguline sissejuhatus programmeerimisse, kus lapsed õpivad ehitama ja „kodeerima“ roboteid plokkide ja nuppude abil. Iga robot täidab konkreetseid käske, näiteks liigub edasi, lülitab tulesid või matkib erinevaid rolle inimese igapäevaelust. See programm annab lapsele esimese kogemuse algoritmilise mõtlemise ja robootika maailmas, arendades samas probleemilahendusoskust, loovust ja kriitilist mõtlemist.

bottom of page